Pages

Followers

Wednesday 16 May 2012

BERSIH.....

sebut pasal BERSIH..rasenye semua orang tau kot dan cite ni dh basi agaknye.......tp aku saje nk ulas pasal ni sbb aku pun rakyat malaysia yg mempunyai mcm2 hasrat......mcm2 tomahan, kritikan positif negatif pasal BERSIH....aku ni bkn la anti-kerajaan atau anti-pembangkang....bagi aku masing2 de kelebihan n kekurangan.....ok.....tujuan utama BERSIH sebenarnye inginkan PILIHANRAYA BERSIH....tp keadaan telah jd kucar kacir atas sbb provokasi pihak2 tertentu....WALLAHUALAM......ape yg aku tgk melalui situasi sekarang ni pihak kerajaan pandang sebelah pihak...contohnye....penyebaran berita melalui media elektronik....rasenye semua org ade TV kn....tentu2 semua berita sahih ke x ke kite dpt dr situ.....so pihak yg satu lg cmne??korang rase cmne??dan ramai jugak org sekarang mendapatkan maklumat melalui internet....dh celik IT.

bagi aku PERDANA MENTERI MALAYSIA...dh tentu untuk semua rakyat MALAYSIA kn...x kira PKR ke DAP ke MIC ke BN ke dll....so berlaku adillah pada rakyat malaysia bkn kerana parti politik yg disertainya.....MENTERI2, VIP2 VVIP2 semua dh kaya.....x mgkn fikir kesusahan rakyat2 yg masih diulit kemiskinan......spttnye negara kita ni xde dh orang miskin....negara kite kn kaya dgn mcm2......x salah nk buat pembangunan sesuatu kawasan tp kaji kesan untuk jangka masa panjang....sekrg ni pun dlm surat khabar lbh byk cite buruk dr baik...kes bunuh, rogol, culik, samun, skandel sex n byk lg la.....fikirkan lah cara mengatasinye...mgkn bg korang semua ckp mmg senang......kn kn kn......aku bkn nk tunjuk pandai ke ape...aku cume menyuarakan pandangan dn apa yang aku rase......kalau salah ke korang leh betulkan.....

tggu je la pilihanraya akan datang ni....sama2 la kita bg sokongan x kira siapa pun yg mentadbir......beri peluang...jgn terus hukum.....kita semua ni hidup atas undang2 dunia...tp undang2 akhirat kekal abadi.....

ps : kalau ade tersalah kata harap maafkan....sesungguhnya aku hanya insan kerdil disisi ALLAH SWT.

No comments:

Post a Comment